Dříve, než se rozepíšu, bych ráda zdůraznila, že NEMÁM absolutní sluch. Občas rozpoznám faleš, nemám ráda vibrování a ostré tóny, chybné frázování mi nevadí a dokonce mi sem tam dojde, o který song se jedná:o)
Tvrdit, že MJ se nad výkony finalistů ČeskoSlovenské SuperStar nejspíš obracel v hrobě, by také bylo přehnané, ale pakliže je člověk duší fanoušek a je tudíž nucen srovnávat s originálem, tak nezbude než hořce konstatovat, že jsem evidentně sledovala zcela jinou soutěž než porota.
Předně vypráším kožich choreografům, protože zmítající se těla v pozadí songů Michaela Jacksona byla smutnou parodií. Proč si rovnou nepozvali mažoretky nebo tak něco? Když už s tímhle projektem přišli a vrazili do něho prachy, tak proč neinvestovali do skutečných tanečníků, kterým pojem MICHAEL JACKSON něco říká i pohybově? Tragédie, tragédie, tragédie. Aspoň že kapela hrála výborně, počáteční výškrab z Who is it? byl naopak excelentní.
Samotní zpěváci a zpěvačky... Michael měl songy přecpané emocemi, takže poslech jeho zpěvu doslova vibroval krví. Pakliže je Heal the world kýč sám o sobě, tak nevím, za co si Bendík vysloužil od poroty medaili: nuda, nuda, nuda. Jasně, čistě zazpívaná, ale nuda, bez šťávy. You are not alone lepší, ale pořád slabota... Kde je ta vnitřní síla, která přikove ucho k repráku a nepustí ho a vytlačí z posluchače duši? Která ho donutí se tomu požitku oddat?
V obou případech bohužel nikde.
Z Billie Jean mám krapet smíšené pocity. Chodúr je showman, má to v krvi, a kdyby si Billie Jean nepřekopal do sobě padnoucímu stylu Toma Jonese, vylámal by si na ní zuby. Billie Jean je natolik osobitá záležitost, že je třeba umět víc, než "jenom" zpívat. Představení jako takové nebylo špatné, Martin songu přišil vlastní punc a překopal si ho fest, tudíž výsledná podoba měla grády, ale tady mi uniká, proč porotě „změny“ nevadily, zatímco Šmajdovi "jeho" Dirty Dianu roztrhali na cucky. Bohužel vedle originálu Chodúrova Billie Jean zní jako laciná cirkusová cetka: pobaví, ale umělecká hodnota nulová.
Navíc se v jeho případě opravdu NEJEDNALO o moonwalk, protože s moonwalkem to mělo společného akorát směr (dozadu). Mnohem šikovnější byli Loeš a Adéla s Thrillerem, takže doufám, že když už mají základní kroky nacvičené, že se přidají k pokoření světového rekordu křepčících thriller-tanečníků:o)
Líbily se mi obě rockové libovky: Beat It, kde by stačilo, aby Leona zatlačila na pilu a byla by tam jako na koni. Přišlo mi, že se bojí se do akce zakousnout, což je škoda, protože kdyby to rozparádila, bylo by to jiné kafe i přes lehce matoucí angličtinu:o) A vítěz, tohoto kola? Dirty Diana. Šmajdalf, kterého jsem od konkurzů nesnášela, páč mě iritovaly ty jeho příšerné vlasy, mě dneska přesvědčil. Hezké tělo tomu dodalo šmrnc, a i když mu choreografie urvala na kvalitě zpěvu (a to docela hodně), mně se líbil, protože se něco dělo. Afektované pojetí mně osobně nevadí (jsme zvyklí od MJ:o), když už show, tak pořádnou, a o to více mě udivuje, že Šmajdovi Diana neprošla, zatímco překopaná Billie Jean á la Tom Jones sklidila ovace. Většinou s porotou souhlasím, ale dneska fakt ne, a podezření, že čumím na jiný kanál, ve mně notně zahlodalo po první Madonně (Monika), která mi přišla naprosto příšerná. O čem je vlastně zpěv? O nudné čistotě tónů nebo o emocích?
Poslední odstavec věnuji komentářům, doprovázejících jednotlivé songy. Prohlášení MJ, že nikdy nic lepšího než Heal the world nenapsal... Tak to se asi v hrobě opravdu obrací, a mentálně zaostalá fanynka – maminka dvojčat... Za co mě trestáte? Za sledování TV? Uáááh...
draace
Možná kdyby člověk neměl plnou hlavu This is it, díval by se jinak.
Ale tohle prostě byla slabota; s výjimkou Adély a Loeše.
Adéla největší bombarďák!