Obchodnímu řetězci Lidl nelze upřít jisté prvenství: strhávat na sebe pozornost mu jde dokonale.
Když to zrovna není zásilka banánů s kokainem, je to pánský model – chlapík v černém. Respektive černý chlapík v černém. Taková nevinná marketingová nedbalost: použití nečeských propagačních materiálů v české zemičce.
A to si soudruzi z německého Lidlu pěkně naběhli. Davová hysterie, která vypukla na sociálních sítích (a zřejmě nejen na nich), vygradovala pomalu do války, až je mi z toho všeho stydno. Za spoluobčany, kteří se propagandisticky nechali zblbnout, za národ, který – a není to tak dlouho – vyhnal z pohraničí německé rodiny jen kvůli státní a politické příslušnosti. A mnohdy bohužel jen státní: většina odsunutých byli prostě jen Němci, aniž by s Hitlerem jakkoliv sympatizovali.
A tentýž národ teď chytá Hitlerovy móresy. Propaganda přebila propagandu propagandou a dochází k absurdní situaci, kdy národ tyranů minulých zachraňuje (byť ne úplně šťastně) a národ týraný pozvolna přebírá metody tyrana, kterým býval týrán.
Není to ujeté?
Člověk by ve 21. století předpokládal, že lidstvo se z vlastních chyb poučí, ale opak je pravdou. Historie se zkrátka opakuje a opakovat bude, v náš neprospěch.
A chlapík, který odnikud nikam nemigruje a který na sobě ve své branži makal, je nyní v naší nenávistné zemičce ikonou "likvidace bílé rasy". A tohle přece inteligentní člověk nemůže myslet vážně.
A až budou vysílat Básníky a na českých obrazovkách se objeví Mireček, tak nejspíš vypukne občanská válka...